Piaggio MP3 310 Sport Nero Meteora
Piaggio MP3 310 Sport Nero Meteora
€9.599,‒
*(Indien dit product ook voorradig is in winkel wordt dit hieronder apart vermeld.)
Beschrijving
Piaggio MP3 310 EU5+ HPE Sport.Kleur: Nero Meteora.
De Piaggio MP3 310 is een compact, sportief, dynamisch motorvoertuig dat de hoge niveaus van comfort en technische inhoud behoudt die typisch zijn voor de grotere GT motorscooters. Maar de nieuwe Piaggio MP3 310 maakt deze kwaliteiten beschikbaar voor iedereen: hij kan bestuurd worden met rijbewijs B*, dankzij de exclusieve Piaggio driewieltechnologie. Het voorste gelede vierzijdige veersysteem en het dubbele voorwiel zijn unieke en onderscheidende elementen die het rijden op de Piaggio MP3 tot een absoluut unieke ervaring maken, met meer stabiliteit in de bochten dan welke andere scooter dan ook, en een uitstekende wegligging die op zijn best voelbaar is op nat asfalt of in omstandigheden met weinig grip. De compacte afmetingen en het rijgedrag van de Piaggio MP3 310 komen zowel tot hun recht bij het manoeuvreren in stilstand - waardoor parkeren super eenvoudig wordt - als tijdens het rijden, waar hij over een verbeterde wendbaarheid beschikt. De voorkant is extreem precies in het rijden en nog wendbaarder. De Piaggio MP3 310 is uitgerust met een volledig nieuwe motor, de nieuwste in de buitengewone HPE-familie (High Performance Engine): Typegoedgekeurd volgens de Euro 5+ norm, profiteert de 310 hpe motor van een grotere cilinderinhoud (310 cc in plaats van de 278 cc van de vorige motor), evenals van diverse functies die speciaal zijn ontworpen om de rijervaring te verbeteren, niet alleen in termen van prestaties, maar ook met betrekking tot het rijcomfort en de rijeigenschappen - dit alles in combinatie met een lager brandstofverbruik.
Opmerking:
*Mits het 'B' rijbewijs is behaald voor 19 januari 2013.
Comfort en functionaliteit
De Piaggio MP3 310 is ook uitgerust met een totaal nieuwe gebruikersinterface. In het midden toont een groot instrumentenpaneel met een 5-inch LCD-display alle benodigde informatie: de digitale snelheidsmeter en de toerenteller zijn zichtbaar in het midden, samen met de totale en rit kilometerteller, luchttemperatuur, digitale klok, brandstofniveau en koelvloeistoftemperatuur indicatoren, samen met het ijsgevaar icoon en “”service“” icoon. Het paneel geeft een breed scala aan informatie weer over de rit, die kan worden geselecteerd met de MODE-knop op het rechter bedieningspaneel: hoogste snelheid, gemiddelde snelheid, actueel verbruik, gemiddeld verbruik, actieradius en oplaadniveau. De waarschuwingslampjes bewaken daarentegen alle functies, zoals “injectiecontrole”, brandstofreserve, oliedruk, ABS-activering en startonderbreker. De bedieningselementen op het stuur en dashboard zijn verplaatst en zijn nu praktischer en functioneler.
Boven het instrumentenpaneel bevindt zich een praktisch dashboardkastje met een lade en een USB-aansluiting, ideaal voor het opladen van een smartphone of een ander ingeschakeld apparaat. Om nog even bij de gebruikersinterface te blijven: de Piaggio MP3 310 is uitgerust met het keyless systeem, waarmee het contact kan worden ingeschakeld zonder de traditionele sleutel in het contactslot te steken. Dit vereenvoudigt alle handelingen, zoals het starten van de motor, het openen van het zadel en de benzineklep en het vergrendelen van de stuurkolom. Het klassieke contactslot met vergrendeling is vervangen door een praktische knop: om het voertuig te starten, hoeft u alleen maar op de knop te drukken (die de startfunctie activeert) en de knop in de stand ON te draaien. Het starten van de motor gebeurt zoals gewoonlijk met de knop op het rechter bedieningspaneel.
Het zadel, met zitplaatsen op twee afzonderlijke niveaus, heeft een nieuwe schuimstructuur die is ontworpen om het comfort te verbeteren en is zo gevormd dat het gemakkelijk en veilig contact met de grond maakt en de rijder voldoende steun biedt. De passagierspositie is ontspannen, mede dankzij de praktische uitklapbare voetsteunen die in gesloten stand perfect in de kuip passen. Het compartiment onder het zadel is extreem ruim en biedt gemakkelijk plaats voor een integraalhelm of twee demi-jet helmen en andere voorwerpen. Het zadel heeft een veer om het in geopende stand te houden. Een praktische en onopvallende verborgen tassenhaak is geïntegreerd in het achterscherm van het beenschild.”
De Piaggio 310 hpe motor, alle voordelen van lagere snelheid
De nieuwe Piaggio MP3 310 wordt aangedreven door een volledig nieuwe, vloeistofgekoelde, 4-takt, 4-kleppen, ééncilindermotor met elektronische injectie: het resultaat van de waardevolle kennis van het onderzoeks- en ontwikkelingscentrum van Piaggio Group. De 310 hpe motor - de meest recente in Piaggio's moderne familie van HPE of High Performance Engines - is gebaseerd op een zeer specifieke ontwerpfilosofie, ontworpen om aanzienlijke verbeteringen in de rijervaring over de hele linie mogelijk te maken: superieur rijcomfort, verbeterde rijeigenschappen, minder lawaai en zelfs een lager brandstofverbruik. Dit alles gaat gepaard met een tastbare verbetering van de prestaties. Deze doelen zijn bereikt door de cilinderinhoud te vergroten van 278 cc voor de vorige 300 HPE-motor tot 310 cc voor deze versie; deze vergroting is bereikt door de boring te handhaven en de slag te vergroten. Dit heeft geresulteerd in een minder “scherpe” motor - of met andere woorden, een motor die meer gericht is op rijeigenschappen dan op het bereiken van het hoogst mogelijke maximumvermogen. Dat gezegd hebbende, bereikt De 310 hpe motor nog steeds een indrukwekkende 19,4 kW (26,4 pk) bij 7500 tpm. Het maximumkoppel bedraagt 27,3 Nm en dat wordt bereikt bij 6000 tpm. Absolute referentiecijfers die onmiddellijk duidelijk worden bij het accelereren vanuit stilstand. De topsnelheid is ook hoger, mede dankzij de verbeterde aerodynamica van het voertuig: van de vorige snelheid van 120 km/u naar de nieuwe snelheid van 129 km/u.
Vergeleken met de vorige 300 HPE heeft de nieuwe motor een iets hoger maximumvermogen en -koppel, die worden bereikt bij een lager toerental: dit is het resultaat van de zogenaamde downspeeding, wat resulteert in een aanzienlijke verbetering van de prestaties en rijeigenschappen, maar ook van de algehele efficiëntie en het comfort, met een aanzienlijke vermindering van trillingen en geluid. De grondige hervorming van de motor, inclusief het carter, heeft ook grote veranderingen mogelijk gemaakt in de eencilinderarchitectuur, zoals de offset van de zuiger. Deze oplossing, waarbij de werkas van de zuiger verspringt ten opzichte van die van de krukas, vermindert de wrijving tussen de zuiger en de cilinder tijdens de meest kritieke aandrijffase, wat leidt tot een algehele vermindering van de wrijving, met als gevolg een positief effect op het brandstofverbruik. Deze waarden zijn lager dan bij de 300 hpe, van 31,2 km/l naar 32,2 km/l in de WMTC-cyclus.
Ultieme veiligheid: drie wielen, ABS en ASR
De Piaggio MP3 310-serie maakt gebruik van ABS geïntegreerd met tractiecontrole ASR (Acceleration Slip Regulation). De ASR (voor het eerst door Piaggio op scooters gebracht) kan eenvoudig worden losgekoppeld en garandeert veiligheid door te voorkomen dat het achterwiel wegglijdt op gevaarlijke oppervlakken zoals nat asfalt. Het driekanaals ABS-systeem, ontwikkeld in samenwerking met Continental, maximaliseert de actieve veiligheid door te voorkomen dat het wiel blokkeert tijdens het remmen en door te allen tijde volledige controle over het voertuig te hebben. De Piaggio MP3 heeft een remsysteem met schijfremmen op de drie wielen, met een schijfdiameter van 258 mm vooraan en 240 mm achteraan. De grote voorwielen met een diameter van 13 inch zorgen voor meer veiligheid en een nog soepeler rijgedrag.
De Piaggio MP3 dankt zijn succes ook aan de exclusieve, gepatenteerde Piaggio-technologie voor de dubbele, onafhankelijke, kantelbare voorwielen die worden geregeld door een unieke ophanging met vier stangen, die het toonaangevende concern in Europa vóór elke andere fabrikant ter wereld heeft ontworpen en ontwikkeld om maximaal rijplezier in alle veiligheid te garanderen. Het rolmechanisme bestaat uit vier samengesmolten aluminium armen die verbonden zijn met vier scharnieren die stevig verbonden zijn met het centrale balhoofd, en twee individuele balhoofden die met de armen verbonden zijn door middel van draaipunten en kogellagers. Binnen het centrale balhoofd draait de rechter en linker stuurbuis in een klassieke enkelarmige opstelling.
Het blokkeermechanisme voor de voorwielophanging, een onderscheidend kenmerk van de driewielige Italiaanse scooter, transformeert de balans van de Piaggio MP3 300 hpe van dynamisch naar statisch. Start het voertuig en het blijft in balans op de drie wielen zonder dat er een standaard nodig is ( niettemin gemonteerd). Om de normale werking te hervatten, geef je gas of gebruik je de speciale drukknop. Dit betekent dat je nooit je voet in de grond hoeft te zetten en dat je de Piaggio MP3 310 overal kunt parkeren, gemakkelijk en zonder moeite.
Piaggio MIA: Altijd verbonden met je smartphone
Met het Piaggio MIA-connectiviteitssysteem, dat standaard wordt aangeboden op de Sport-versie, kun je je smartphone via Bluetooth verbinden met het elektronische boordsysteem van de Piaggio MP3 310. Het systeem biedt exclusieve functies voor een nog meer lonende en plezierige rijervaring. Piaggio-MIA en bijhorende app zijn speciaal ontworpen om mobiele iOS- of Android-apparaten te verbinden met de nieuwe Piaggio MP3 310, waarbij het potentieel van het nieuwe digitale instrumentenpaneel wordt benut.
Zodra je je smartphone hebt aangesloten - door hem te koppelen met het voertuig via de Piaggio app, die kan worden gedownload in de App Store of Google Play - verschijnen alle meldingen voor inkomende oproepen en berichten op het instrumentenpaneel. Het systeem maakt ook gespreksbeheer mogelijk met de specifieke connectiviteitsknop op het rechter bedieningsblok en het gebruik van vocale commando's om te bellen of muziek af te spelen, door een afspeellijst te activeren. Om optimaal van al deze functies te genieten, biedt de Piaggio MP3 310 een speciale Jet helm als accessoire, met geïntegreerde hoofdtelefoon en Bluetooth intercom.
In aanvulling op de oproep en muziek management functies, die het voertuig digitale instrumentenpaneel gebruiken, de PIAGGIO MIA multimedia platform kunt u gebruik maken van de speciale App aan een verdere en uitzonderlijk reeks van informatie over de route en de operationele status van het voertuig te bekijken. Het heeft ook een handig systeem voor het opslaan van de positie wanneer het contact is uitgeschakeld, die u helpt de scooter te vinden in de meest drukke gebieden van de stad. De applicatie kan ook het motortoerental, het momentane vermogen en koppel, het huidige en gemiddelde brandstofverbruik, de accuspanning en een beoordeling van de rijstijl aangeven. Alle gegevens worden geregistreerd door de app en kunnen direct op de smartphone worden geraadpleegd via samenvattende statistieken voor elke rit en intuïtieve infografieken. Met de app kun je je smartphone ook gebruiken om gemakkelijk de functies Bike Finder en Follow Me te activeren, die respectievelijk de richtingaanwijzers laten knipperen en de claxon laten klinken om je voertuig gemakkelijk te vinden, zelfs op de drukste parkeerplekken, en de dimlichten activeren.
- Rijklaar maken
- Kenteken en tenaamstelling
- 2 jaar fabrieksgarantie
- Schakelaar Tweewielers is official Vespa/Piaggio dealer